سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ۰۶:۱۶
سیستم آموزش مجازی موسه میعاد تربیت کارآفرین پذیرش دانشجو اسلایدر شماره ۴ دانشگاه اسلایدر شماره ۳ موسسه اسلایدر شماره ۱ موسسه

برگزاری چهارمین کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران

چهارمین کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران برگزار شد.

 

چهارمین کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران به همت دانشگاه میعاد و دبیرخانه دائمی کنگره و با همکاری دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج و دانشگاه مازندران در تاریخ ۲۳ الی ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ با مجوز رسمی برگزاری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۷۶۸۶۸۶۹ و نیز با نمایه و مجوز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) به شماره ۷۰۱۰۱-۹۷۱۸۰ در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور و استقبال گسترده اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این عرصه برگزار گردید.

کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران به عنوان بزرگترین ، معتبرترین و منظم ترین گردهمایی سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری خاورمیانه در کشور ایران بوده و در نظر دارد با معرفی توان علمی و کاربردی برای ارتقاء سطح کیفی کشاورزی، محیط زیست و گردشگری و همچنین بررسی نیازمندی و ضروت های آموزش موارد فوق گام برداشته و با بهره گیری از تجارب و دستاوردها و گردهم آوری اساتید و صاحب نظران و مدیران، زمینه ساز توسعه پایدار کشور ایران بوده و نقشه جامع راه در زمینه توسعه پایدار کشاورزی، محیط زیست و گردشگری را تبیین و اجرا نماید دبیرخانه چهارمین کنگره از خرداد ماه ۱۳۹۷ امور اجرایی خود را با ارسال فراخوان و پوستر کنگره به تمام دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و اجرایی کشور آغاز نمود و برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری کنگره در بالاترین سطح علمی و اجرایی را نهایی نمود. در نهایت از بین مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره پس از داوری های فشرده کمیته علمی ۴۵۰ مقاله جهت ارائه در کنگره مورد پذیرش قرار گرفته و حضور خود را نهایی گردیدند که از این میان ۱۵۰ مقاله به صورت پوستر و ۲۵ مقاله به صورت شفاهی ارائه گردیدند. این کنگره در قالب ۵ سخنرانی کلیدی اصلی و پنل های تخصصی مجزای ارائه مقالات در رشته های کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری با حضور اساتید برجسته این عرصه برگزار گردید.

همچنین در راستای ارائه مطلوب مقالات برگزیده این مقالات در ۲ پنل اصلی ارائه مقالات پوستری و شفاهی ارائه گردیدند. پنل تخصصی ارائه مقالات پوستری در سالن مجاور کنگره برگزار گردید. در این پنل پژوهشگرانی که مقالات آنها به صورت پوستر پذیرفته شده بود در زمان ارائه خود در پنل حضور یافته و با نصب پوستر خود به ارائه آن و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان و داوران پرداختند. ارائه مقالات شفاهی نیز در پنل های تخصصی مجزای کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری برگزار گردید. در این پنل ها شرکت کنندگانی که مقاله پذیرفته شده شفاهی داشتند طبق زمانبندی حضور و به ارائه مقالات خود به صورت سخنرانی با حضور داوران مربوطه پرداختند. در این بخش تلاش شد پس از بررسی ها و داوری های متعدد از مقالات علمی،پژوهشی با کیفیت علمی بالا و دارای یافته های جدید استفاده گردد.

از مهمترین برنامه های جانبی دیگر کنگره نیز می توان به برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع محورهای کنگره اشاره نمود که با استقبال گسترده پژوهشگران مواجه گردید.

در مراسم اختتامیه کنگره نیز با اهداء تندیس کنگره از سخنرانان کلیدی، داوران و ارائه دهندگان مقالات برتر با حضور دکتر یزدانفر، ریاست دانشگاه میعاد، مهندس علیزاده افشار، دبیر کنگره و دکتر صفرزاده، ریاست شورایعالی کنگره تقدیر و تشکر به عمل آمد.

Template Design:Dima Group